tisdag, augusti 29, 2006

Halläningar i regeringen

Jag har tidigare lovat att gräva lite i vilka halläningar som platsar i en regering. Jag konsulterade de halländska riksdagsveteranerna Hans Hoff (s) och Jan Ertsborn (fp) i frågan.

Jan Ertsborn bekräftar att halläningar kommer ifråga (se hans svar nedan), men vill inte gå in på vilka. Hans Hoff svarade inte på frågan, men konstaterade istället att detta är en intressant blogg. Tack båda för era svar!

Såhär svarade Hans Hoff: "Jag anser det vara klokt att väljarna först bestämmer vem som skall bilda regering innan vi börjar spekulera i tänkbara minister kandidater."

Såhär svarade Jan Ertsborn: "Tack för Ditt mail med en synnerligen intressant fråga. Men nog tycker väl Du som jag att vi ska vinna valet först - sedan fördelar vi posterna i regeringen och i många andra organ. Visst kommer hallänningar ifråga, men jag vill inte peka ut någon eller några nu före valet. "