lördag, augusti 26, 2006

Alliansens prinsessor

Idag på torget träffade jag två nya bekantskaper. Två tjejer inom Alliansen som gjorde ett bra intryck, och förtjänar några rader.

Den första var Lilith Svensson (kd). Hon är andra namn på partiets riksdagslista och återfinns, tror jag, i Stockholm i höst. För jag tror att KD gör ett så bra val att hon kommer in. Hon har en blogg, kolla in den här!

Den andre var den glada centerpartisten Ida Andersson. Centern har fullt med duktiga ungdomar i Halland (bl.a. paret Oretorp). Ida har jag inte träffat förrut. Men jag kollade material hos C och hamnade hos henne. Det engagemang och den glädje hon visade för att möta väljare bådar gott. Ida är fyra på centerns kommunfullmäktige lista i Halmstad. Om inte C backar i valet (vilket jag inte tror de gör), så kommer Ida med all säkerhet in.

Lilith berättade även att KDU (Kristdemokratiska Ungdomsförbundet) är på gång i Halland. Jag hoppas kunna återvända till det ämnet.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Alliansens prinsar då? Vilka är det?

26 augusti, 2006 16:12  
Anonymous Anonym said...

Och vem är alliansens kung...? Carl Fredrik Graf? Eller utmanas han av drottningen Gunnel Bengtsson..?? Eller Carl Johan Bertillson?!?

26 augusti, 2006 23:17  
Anonymous Anonym said...

KDU Halland är på G, lite på det! ;)

05 september, 2006 18:53  

Skicka en kommentar

<< Home