fredag, augusti 25, 2006

Halmstad torg

Tog en runda in till torget idag. Hade sett i Hallandsposten att Skattebetalarna skulle vara där, och ville kolla in det. Skattebetalarna är en förening som kämpar för bättre skatter. De har gjort en film, 1200 miljarder, om vart skattepengarna tar vägen. Det är som Michael Moore på svenska om skatter. Den rekommenderar jag starkt.

Av Skattebetalarna fick jag lite siffror gällande Halland. Dessutom träffade jag SSU:s ombudsman i Halmstad, Josef Håkansson, där. Jag och Josef träffades, om jag minns rätt, första gången för nästan exakt fyra år sedan. Vi deltog båda i en debatt på Brunnsåkerskolan 2002. Det var min första debatt. Jag tycker Josef är en väldig trevlig kille. Han är ärlig och rolig att stöta på. Vi brukar alltid kunna snacka lite om läget för ungdomsförbunden. Retas lite med varandra och sen konstatera att vi lär ses igen. Idag ville Josef ha tag på ett exemplar filmen 1200 miljarder (den finns på DVD). Men de delade inte ut den, så han var tvungen att vara med i en tävling. Jag hoppas att han vinner filmen. Jag tror att han kan lära sig ett och annat av den...

Efter att ha besökt Skattebetalarna drog jag vidare till sossarnas valstuga. Ville kolla in deras material. De verkade - som vanligt - ha en hel del material.

Det är konstigt att bara sossarna har en valstuga öppen. Men jag ringde valledaren för moderaterna i Halmstad. Han försäkrade att moderaterna är i valstugan imorgon... Då ska jag försöka vara på plats.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det här är ett bra grepp! Mer info om valrörelsen i Halmstad. Det finns mer att berätta än vad som står i tidningen. Rapportera flitigt, sakligt och samtidigt underhållande!
//Henrik

26 augusti, 2006 00:16  
Anonymous Anonym said...

Det finns mycket skvaller som Gabriel kan skriva om... Men hoppas du håller dig ifrån personangrepp. /Fredrik

26 augusti, 2006 16:13  

Skicka en kommentar

<< Home