fredag, augusti 25, 2006

Valrörelsen innifrån

Gabriel Zsiga heter jag. 2002 kämpade jag för att moderaterna skulle vinna valet. Det gjorde de inte. Nu är det dags igen. Om 24 dagar går svenska väljare åter till vallokalerna.

Årets valrörelse har kallats för den hetaste i modern tid. Det är en jämn match, om det råden ingen tvekan. Det gör också att mer fokus riktas på valet.

Jag kommer ägna de närmaste 24 dagarna åt att göra allt jag kan för att den borgerliga alliansen ska vinna valet. Halmstad är min utgångspunkt. Jag kommer stå i valstugor, kampanja på skolor, skriva insändare, delta i debatter och annat (som jag ej vet ännu).

Min ambition är att ta med dig på denna resan. Det jag kommer bevaka här är den halländska valrörelsen. Kommentarer och reflektioner på den. Även om min ambition är att vara objektiv, komemr jag naturligtvis vara färgad av mitt engagemang för moderaterna. Håll till godo med det. Jag hoppas att bloggen ska vara rolig att läsa för alla. Såväl min socialdemokratiska motdebattör, som den halv-insatta och osäkra väljaren.