måndag, september 04, 2006

von Sydow vs. Streijfert

Vid 14.30 blev jag uppringd av SSU (en tjej som presenterade sig enbart som Therese). De hade tänkt att ha debatt på Campus Varberg mellan Henrik von Sydow (m) och Magdalena Streijfert (s) idag. Dock glömde de meddela Henrik om det. Därför hade de bokat sal och gjort reklam för en debatt där en av de påstådda deltagarna ej var tillfrågad. Förmodligen var det ett missförstånd för Magdalena kände inte helller till debatten.

I alla fall ringde SSU-Therese mig vid 14.30 och undrade om jag kunde ta debatten (som skulle börja vid 15.30). Jag hade dock redan hunnit ta mig tillbaka till Halmstad och hade ingen möjlighet att åter ta mig upp till Varberg.

Förmodligen berodde allt på ett missförstånd. Som jag har förstått det vill Henrik gärna debattera mot Magdalena. Om MUF får en inbjudan så kanske vi får se debatten...