måndag, september 04, 2006

Skräpmaten

Idag drack jag kaffe. Jag dricker vanligtvis inte kaffe. Men under mitt besök i Varbergmoderaternas valstuga tog jag mig en kopp. En valrörelse är slitsam. Det är sena nätter då man förbereder sig för morgondagens långa prövningar. Det är stressiga luncher och allt som oftast McDonalds på väg mellan de halländska städerna. I valstugorna finns det kilovis med godis och de dagar man ej hinner få i sig en riktig lunch är det lätt att man mättar hungern med socker.

Kort sagt. Valrörelser är onyttiga. Flera aktiva jag pratat med har vittnat om hur de efter valet tvingas banta eller gå på diet. Kaffet jag druckit (inte bra för kroppen) och pizzan (ännu sämre) jag ätit idag gör att det får bli en mager höst. Men som sagt, jag förstår varför flera politiker är... korpulenta.

1 Comments:

Blogger fatima said...

Själv åt jag en mumsig pizza i partilokalen vid 21-tiden igår... Jag känner mig just nu som ett duracell-batteri, som bara går och går och går och går och går.
Imorgon har jag faktiskt bokat tid hos min frisör, som ska ge mig en "skall-massage", alltså huvudmassage. Det ska bli riktigt skönt att bara få koppla av. Även ett duracell-batteri behöver laddas ibland.

07 september, 2006 04:55  

Skicka en kommentar

<< Home