tisdag, september 26, 2006

The show must go on: riktlinjer för den nya bloggen

Det gick ju bra det här. Om man höll på alliansen det vill säga. Det gjorde jag.

Egentligen borde jag lägga ner bloggen här och nu. Syftet när jag startade den var att bevaka valrörelsen, inte politiken som sådan. Men jag har fått blodad tand. Eftersom jag upptäckt att bloggen faktiskt på kort tid lyckades få ett besöksantal och besöksklientel som jag gärna vill påverka kommer jag fortsätta.

Från och med i dag kommer denna blog behandla halländsk politik. Eftersom jag är Halmstadbo kommer Halmstadspolitiken hamna mer i fokus än säg Varbergspolitiken. Men jag kommer utnyttja alla de kontakter jag har och både HN och HP som inspiration.

Dock kommer jag bortse från den objektiva vinkel som var utgångspunkten i valrörelsen. Jag ska fortsätta leverera skvaller, men jag kommer inte heller dra mig från att komma med egna åsikter.

Målet är att bli den största halländska bloggen inför valet 2010.