tisdag, september 12, 2006

Peder Skrivare

Idag var jag och kampanjade på Peder Skrivare. Det var jag och Mikaela Bengtsson. Mikaela står på 19:e plats på Varbergmoderaternas kommmunlista. Vi delade ut tidningar, knappar och godis. Vi spelade liberal musik också i vår boomblaster. Det var en blandning av MUF:s vallåt "Jag vill också byta statsminister", "I want to break free" med Queen och "Vad ska du bli?" med Ebba Grön.

Valkampanjen verkar inte ha tagit fart på Peder Skrivare. På skolan arrangeras inget skolval. Jag höll i alla fall en klasspresentation för en byggklass. Det var kanske valrörelsen roligaste presentation eftersom eleverna hade åsikter och ifrågasatte mig. Vi pratade om Vaxholmskonflikten och om huruvida den svenska byggbranschen har en framtid. En givande diskussion som jag ska avsluta ikväll genom att maila eleverna ett själv författat PM om vår inställning till det hela.

Men gud vad jag älskar att snacka politik med människor som bryr sig och reagerar på det man säger.